Uczestnicy 4 TEKu

Nasi uczestnicy przedstawieni kolejno według programu występów:

Grupa Teatralna „Gwiżdże” (Słupsk)

Grupa teatralna powstała w 1987 w Miejskim Ośrodku Kultury w Słupsku. Od 1992 grupa pracuje w Słupskim Ośrodku Kultury - Teatrze Rondo. Nazwa zapożyczona od kaszubskich kolędników doskonale oddaje ideę pracy, jak oni wędrują od „domu” do „domu”, od serca do serca i niosą ludziom swoje przesłanie. Dziecięce zdziwienie światem, młodzieńczą niezgodę na zło, ale też radość i przyjaźń. W obecnym składzie z małymi zmianami, zespół pracuje od  7 lat.  Na co dzień doskonali swój warsztat teatralny i pracuje nad spektaklami, które wynikają z ich doświadczenia, chcą na scenie mówić o sprawach dla nich ważnych. Poprzednie spektakle tego składu nagradzane były na festiwalach wojewódzkich i ogólnopolskich.

Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu: „Kugle mugle” Reżyseria: Katarzyna Sygitowicz - Sierosławski Premiera: 14 października 2013 DSC_0365Opis spektaklu:

„Kugle mugle” to spektakl, w którym podejmujemy próbę połączenia technik kuglarskich z teatrem. Pojawiają się w nim elementy żonglerki piłkami, chustkami i kołami oraz techniki tricków diabolo. Techniki kuglarskie tworzą kolorowy świat przez który wędruje  bohater przedstawienia (lalka) i jak każdy z nas poszukuje tego co w życiu najważniejsze. Wędruje przez różne światy i dopiero spotkanie z drugim człowiekiem nadaje jego życiu sens.

A może to jest tak, że wszyscy szukamy  przyjaźni, ciepła  i miłości ?

Theatergruppe „Gwiżdże” (Słupsk)

Die Theatergruppe wurde 1987 im  Miejski Ośrodek Kultury in Słupsk gegründet. Seit 1992 arbeitet die Gruppe im  Słupski Ośrodek Kultury - Teatr Rondo. Der Name der Gruppe entstammt der kaschubischen Kultur, der Sternensinger, die von Haus zu Haus, von Herz zu Herzen wandern, um ihre Botschaft zu verkünden: Das Wundern der Kinder, Jugendliches Unverständniss gegenüber des Bösens aber auch Freude und Freundschaft. Die derzeitige Gruppe arbeitet mit nur kleinen Veränderungen seit sieben Jahren zusammen. Jeden Tag wird am Schauspiel und am Theaterhandwerk gefeilt. Es wird mit eigenen Themen gearbeitet, um auf Grundlage der persönlichen Erfahrungen eine spezielle Theaterart zu entwickeln. Vorherige Aufführungen wurden mit Preisen auf polnischen Festivals ausgezeichnet.

Festivalaufführung: „Kugle mugle” Regie: Katarzyna Sygitowicz Sierosławski  Premiere: 14.10.2013 Beschreibung:

„Kugle mugle” ist eine Theateraufführung, in der wir Jongliertechniken mit Theater verbinden. Wir zeigen das Jonglieren mit Bällen, Tüchern, Reifen und Diabolo. Jongliertechniken schaffen eine Bunte Welt, durch diese der Protagonist (eine Puppe) wandert. Wie jeder von uns sucht auch er das, was für ihn am wichtigsten im Leben ist. Er wandert durch verschiedene Welten und erst das Treffen mit einem zweiten Menschen gitb seinem Leben einen Sinn.

Vielleicht ist es so, dass jeder von uns Freundschaft, Wärme und Liebe sucht?  

STiC-er Theater e.V. (Stralsund)

W StiC-er w Stralsund dzieci są twórcami. Od 1986r. wspiera ich placówka kulturowo-oświatowa podczas realizacji kursów, projektów. Dbają o osobisty rozwój dzieci i młodzieży. Teatr StiC-er rozumie siebie jako laboratorium, miejsce spotkań i pokazów. Tutaj wolno realizować interdyscyplinarne pomysły. Zespół skupia się przede wszystkim na pracy z dziećmi i młodzieżą z defaworyzowanych rodzin.

Spektakl prezentowany podczas Festiwalu „Chica Chica“ Autor: Maarten Bakker Reżyseria: Manuela Morlok O spektaklu

STiC-er Theater e.V. plakatWyobraź sobie, że siedzisz w klasie i czekasz na rozpoczęcie lekcji. Nagle wchodzą dwie nowe uczenice: Tess jest wygadaną Niemką, Imra jest Turczynką, nosi chustkę na głowie i ma własne zdanie. Podczas przedstawiania się przed klasą rozpoczynają kłótnie na temat noszenia chustki na głowie, relacji z chłopakami, wiary i pierwszych doznań miłosnych. „Chica Chica” opowiada jak z konfrontacji powstaje dialog, a z dialogu przyjaźń.

STiC-er Theater e.V. (Stralsund)

Im STiC-er in Stralsund sind die Kids die Macher. In verschiedenen Kursen, Projekten und Veranstaltungen fördert die kulturelle Einrichtung seit 1986 die persönliche Entwicklung von Kindern und Jugendlichen. Das STiC-er Theater versteht sich als Laboratorium, Ort der Begegnung und Präsentationsstätte. Hier können interdisziplinäre Ideen im kreativen Miteinander verwirklicht werden. Das Angebot umfasst wöchentlich stattfindende Kurse für Teilnehmer ab vier Jahren, Projekte an Schulen und Kindergärten und Ferienworkshops. Besonders am Herzen liegt dem Team die Arbeit mit Kindern und Jugendlichen aus bildungsbenachteiligten Familien.

Festivalaufführung: „Chica Chica“ Autor: Maarten Bakker Regie: Manuela Morlok Beschreibung:

Stell dir vor du bist 15, sitzt in deinem Klassenzimmer und wartest auf den Unterrichtsbeginn.  Da kommen zwei neue Mitschülerinnen herein: Tess ist Deutsche, hat ein loses Mundwerk und einen Freund. Imra ist Türkin, trägt ein Kopftuch und hat eine eigene Meinung. Während sich die beiden Mädchen den Mitschülern vorstellen, geraten sie in Streit über das Tragen von Kopftüchern, über den Umgang mit Jungs, über Glauben und den ersten Sex. Wie aus Konfrontation Dialog und aus Dialog zusehends Freundschaft wird, erzählt „Chica Chica“. „Wenn man nur halbe Sachen macht, wird man ein halber Mensch!” (aus: Chica Chica)

 

TEATR S – TWORZYWO (Wrocław)

Pierwotnie teatr PRO. SCENIUM powstał w 2014 roku w Centrum Kultury Wrocław – Zachód. Od sezonu 2012/13 teatr ma nowe miejsce we Wrocławiu ODT „Światowid” na Biskupinie i nową nazwę: Teatr S – TWORZYWO. Zespół założyła i prowadziła do końca 2013 roku Elwira Szwedo – Mazurkiewicz.

STWORZYWO_ photoby Damian Janus (45) Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu „STACJA 6” Reżyseria: Elwira Szwedo – Mazurkiewicz Premiera: czerwiec 2011r. Opis spektaklu:

Na przełomie 2010 i 2011 grupa przygotowuje się do nowego projektu. Wiadomo było, że potrzebny będzie przedmiot. I od tego wszystko się zaczęło. Godziny improwizacji, bardzo ciężkie wysiłkowo próby, doprowadziły teatr do być może jednego z ważniejszych spektakli: „Mensa - Mensae”, który miał premierę w czerwcu 2011 r. W sezonie 2012 – 13 spektakl i sam teatr spotkało wiele zmian. Nowe miejsce – Ośrodek Działań Twórczych „Światowid”, zmiany scenograficzne: stoły zamienione zostały prostokątne bryły oraz nowa cudowna muzyka młodej kompozytorki Natalii Ruli, a także zmiany w kompozycji całego spektaklu dały efekt w postaci „Stacji 6”. Szukamy wielu wydźwięków przedmiotu. Nadajemy różne znaczenia teatralne kubikom bawiąc się ich formą., a jednocześnie oddalamy je od tej formy. Ważnym elementem jest animacja przedmiotem i nadanie mu cech ludzkich oraz traktowanie jako partnera w sztuce. Kubiki pomogą nam wypowiedzieć się o kondycji człowieka w ekstremalnych warunkach. 

STWORZYWO_ photoby Damian Janus (46) STWORZYWO_ photoby Damian Janus (75)

TEATR S – TWORZYWO (Wrocław/Breslau)

Das Theater PRO.SCENIUM wurde 2044 [sic!] im Centrum Kultury Wrocław – Zachód gegründet. Seit 2012/13 hat das Theater eine neue Bühne im Breslauer ODT „Światowid” in Biskupin und einen neuen Namen: Teatr S – TWORZYWO. Das Ensemble wurde von Elwira Szwedo – Mazurkiewicz gegründet und bis 2013 geleitet. Momentan besteht die Gruppe aus: Adrianna Górniak, Agata Chorbotowicz, Aleksandra Wietrzniak, Sara Jarmulak, Karolina Okurowska, Maciej Mazurkiewicz, Sebastian Siepietowski.

Festivalaufführung: „STACJA 6” / „Station 6” Regie: Elwira Szwedo-Mazurkiewicz Premiere Juni 2011 Beschreibung:

In den Jahren 2010 und 2011 bereitet dich die Gruppe auf ein neues Projekt vor. Klar war, dass die Gruppe mit einem Gegenstand ihre Suche beginnen wollte. Die Wahl viel auf einen Stuhl. Später entschied sich die Gruppe auf einen Tisch. Stundenlanges Improvisieren, sehr schwere Probenarbeit waren nötig, um eine Aufführung zu produzieren, das zu einem der wichtigsten des Theaters wurde: „Mensa - Mensae” hieß die Premiere im Juni 2011 und erfuhr später, genauso wie die Gruppe viele Veränderungen. Die neue Bühne erforderte auch ein neues Bühnenbild: Die Tische wurden verändert und die musikalische Komposition von Natalia Ruli gaben den gewünschten Effekt unter dem neuen Titel „Stacja 6“. Da Stück wird regelmäßig in Wrocław und auf Festivals in Polen gespielt.

Wir experimentieren mit Ausdrucksformen von Gegenständen. Wir geben den Quadern im Spiel Bedeutungen und gleichzeitig distanzieren wir uns von dieser Thaeterform. Ein wichtiges Element ist die Animation von Gegenständen dh. ihre Vermenschlichung und ihre Betrachtung als Spielpartner. Die Quader helfen uns über den Menschen in extremen Situationen zu erzählen.

 

Junges STM (Moers)

Młodzież z zespołu podejmuje tematy przeszłości emigracyjnej, ukazuje ironiczne sceny o życiu w międzykulturowym społeczeństwie. Jednak grupa nie chciała „zamykać” się w schematach, ukazywać kulturowe schematy i tworzyć pokazów dotykających problemów natury etnicznej. Grupa i prowadzący zdecydowali intensywnie się zająć z dramatem Nigela Williamsa „Klassen Feind” (ang. „Class Enemy”). Współtwórcami spektaklu była młodzież w wieku od 19 do 24 lat. Aktorzy mają obywatelstwo niemieckie oraz tureckie i macedońskie. Dzięki tej kulturowej różnorodności okazuje się (po trzydziestu dwóch latach od debiutu dramatu Nigela Williamsa), że spektakl jest bardzo aktualny.

Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu „Klassen Feind“ Nigel Williams Reżyseria: Holger Runge Premiera: 20.03.2013 O spektaklu

Sześciu uczniów czeka w klasie na swojego nauczyciela. Chcą wykończyć wroga klasy. Wszyscy, którzy mieli do tej pory nauczać zrezygnowali. Kiedy nikt się nie pojawia decydują, że każdy z nich ma zagrać nauczyciela i poprowadzić lekcję. Podczas tych lekcji chłopcy opowiadają o swoich potrzebach, nienawiściach i tęsknotach. Sytuacja eskaluje.

Junges STM (Moers)

Eigentlich wollte sich das Junge STM im Mai 2012 mit dem Projekt „Interkültür“ an dem internationalen JugendTheaterFest „Zugvögel. Gemeinsam türkisch“ des Staatstheaters Nürnberg beteiligen. Allerdings konnte das Junge STM nur wenig türkisch-stämmige Jugendliche finden, die Interesse an einer theatralen biographischen Spurensuche hatten. An der Inszenierung waren sechs Jugendliche / junge Erwachsene im Alter von inzwischen 19 bis 24 Jahren und ein Erwachsener beteiligt. Alle Spieler haben einen deutschen Pass, z.T. aber auch türkische oder mazedonische Wurzeln, zwei Spieler sind schwarze Deutsche. 32 Jahre nach der deutschsprachigen Erstaufführung des Stücks von Nigel Wiliams wurde deutlich, dass das Stück gerade dadurch an Brisanz gewonnen hat, dass das Ensemble sehr heterogen war.

Festivalaufführung: „Klassen Feind“ Nigel Williams Regie: Holger Runge Premiere: 20.03.2013 Beschreibung:

Sechs Schüler warten in einem Klassenzimmer auf ihren neuen Lehrer. Sie wollen den Klassenfeind fertigmachen. Alle, die die Klasse bisher unterrichten sollten, haben aufgegeben. Als niemand kommt, entschließen sich die Schüler, selbst Lehrer zu spielen und jeder der Jungen hält eine „Stunde“. Im Verlauf dieses Unterrichts erzählten die Jungen von sich, ihren Nöten, ihrem Hass, ihrer Angst und ihren Sehnsüchten. Die Situation eskaliert.

 

Teatr KOD  (Dębno)

KOD powstał w 1994 r. w Dębnowskim Ośrodku Kultury i tamże pracuje do dzisiaj. Założycielem zespołu jest Anatol Wierzchowski, a uczestnikami zajęć teatralnych jest młodzież szkolna, studenci i młodzież pracująca. Zespół ma na swoim koncie 22 premiery autorskie, liczne wyjazdy na festiwale i warsztaty oraz pomaga przy organizacji imprez teatralnych i recytatorskich w Dębnie. Zdobywał również nieliczne nagrody, np. w Chodzieży, Pułtusku, Ostrołęce, Warszawie, Zgorzelcu, Wrocławiu, Poznaniu, Gorzowie Wlkp., Turku, Tallinie (Estonia), Zgierzu, Szczecinie, ale nie one są najważniejszym elementem pracy scenicznej. Główną intencją jest zabawa w teatr pokazująca problemy, z którymi zderzyć się można na ulicy, w domu, w szkole czy w pracy. To one są inspiracją do powstawania kolejnych spektakli o samotności starych, o przemocy młodych, o hipokryzji „normalnych” rodzin, o niewierności kochających się, o bezdomności z wyboru, o wędrowaniu i strachu oczekiwania… Zdarza nam się, że śpiewamy pieśni ludowe różnych narodów (w 8 językach) i to z dobrym skutkiem.

Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu:DSC00984 „Dolina Swat” Opis spektaklu:

Spektakl oparty na historii Malali Yousafzai, która w Pakistanie prowadziła anglojęzyczny blog, opisując wdrażanie przez Talibów z Doliny Swat praw szariatu zabraniających dziewczętom chodzenia do szkół, a kobietom wszelkich praw publicznych. Dzięki jej blogowi świat dowiedział się o okrutnym traktowaniu kobiet w Pakistanie, co ekstremistom muzułmańskim nie podobało się. Postanowili ją zabić, gdy wracała autobusem z koleżankami ze szkoły. Ciężko ranna została otoczona opieką, a następnie wywieziona do Wielkiej Brytanii na dalsze leczenie. Wtedy cały świat dowiedział się o bohaterskiej piętnastolatce, a Unia Europejska przyznała jej Nagrodę Sacharowa.

Theater KOD (Dębno)

Das Theater wurde 1994 in Dębnowskim Ośrodek Kultury gegründet und existiert bis heute. Der Gründer heißt Anatol Wierzchowski und die Teilnehmer der Theaterwerkstätten sind Jugendliche und Studenten. Das Ensemble hat auf seinem Konto 22 Eigenproduktionen, viele Festivalfahrten, Werkstätten und hilft bei der Organisation kulturellen Veranstaltungen in Dębnie.  Das Theater KOD gewann schon viele polnische Auszeichnungen. Ausgangspuntk ist das Theaterspiel, welches dazu verleitet folgende Themen zu bearbeiten: Einsamkeit der älteren Generation, Jugendgewalt, Heuchelei der so genannten „normalen“ Familien, Untreue der Verliebten, freiwillige Obdachlosigkeit, Wandern und Erwartungsängste.

Festivalaufführung: Dolina Swat / Das Swat Tal Bescheibung der Aufführung:

Die Theateraufführung erzählt von Malali Yousafzai, die einen englischsprachigen Blog in Pakistan schrieb. Sie beschreibt das Eindringen der Taliban aus dem Swat Tal. Frauen wurde die Schulbildung verboten und sämtliche Rechte entzogen. Dank ihres Engagements erfährt die Welt, wie Frauen grausam in Pakistan behandelt werden, was den muslimischen Extremisten nicht gefällt. Sie entscheiden sich, das Mädchen auf dem Schulweg umzubringen. Schwerverletzt verlässt sie Großbritanien, um dort behandelt zu werden. Dadurch lernt die ganze Welt die fünfzehnjährige Heldin kennen und die Europäische Union verlieh ihr den Sacharow-Preis.

 

 Farbwerk (Reinberg)

Zespół „Farbwerk” (wcześniej „Comedy-Circle”) ćwiczy od trzech lat improwizację teatralną. Grupa składa się z dziesięciu panów w wieku od 17 do 23 lat. Nagle w 2014 r. postanowili stworzyć program sceniczny za pomocą scenariusza. Są zmotywowanym i ambitnym zespołem. Szukają możliwości rozwoju teatralnego, które pomogą w wystawianiu co raz lepszych spektakli.

Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu: „T.raum” Reżyseria: Marvin Baudewig, Steffen Sulzbacher, Sayed Salah Premiera: 11.04.2014 O spektaklu:

„T.raum” jest surrealnym spektaklem. Punktem wyjścia jest dialog pomiędzy pacjentem a jego terapeutą, podczas którego ujawnia się świat snu pacjenta. Jest to tzw. jazda roller-coasterem… Pojawiają się tu charakterystyczne postaci. Każda z nich żyje swoimi problemami, które mają wpływ na sposób myślenia i działania pacjenta. Bohaterowie analizują wydarzenia w snach pacjenta. Podczas opowieści zastanawiamy się co jest snem, a co rzeczywistością.

Farbwerk - zdjecie na plakatFarbwerk (Reinberg)

Die Improgruppe "Farbwerk" (Comdey - Circle) , besteht seit ca. 3 Jahren wir sind eine 10 Köpfige Gruppe und haben uns bisher mit dem Thema Improvisationstheater beschäftigt. 2014 wollten wir etwas neues wagen und neben unseren Erfahrungen mit dem improvisierten, auch mal ein Bühnenprogramm nach Skript aufführen. Unsere Gruppe besteht nur aus Herren im Alter von 17 - 23 Jahren. Wir als Gruppe wünschen uns eine beflügelnde Zeit, eine Zeit die uns die Möglichkeit gibt mehr zum Thema Theater zu erfahren und setzen alle Hebel in Bewegung um ein qualitatives und attraktives Bühnenprogramm, für unsere künftigen Gastgeber auf die Beine zu stellen.    

Festivalaufführung: „T.raum” Regie:  Marvin Baudewig, Steffen Sulzbacher, Sayed Salah Premiere: 11.04.2014 Beschreibung:

„T.raum“ ist ein surreales Stück, ausgehend vom Dialog, zwischen einem Patienten und seinem Therapeuten, wird die Traumwelt des Patienten durchleuchtet. Auf dieser skurrilen Achterbahnfahrt, werden einige charakteristische Figuren zutage gefördert. ,Jede von ihnen lebt mit seiner eignen Herausforderung und Problematik, die Einfluss auf dien Denkweise und Handlung des Patienten hat.  Der Patient und sein Therapeut analysieren die Ereignisse in den Träumen des Patienten. Auf dem Weg durch seine Erzählungen, kommt der Patient immer mehr ins Zweifeln und  verliert den Überblick über Traum und Realität.

 

 

EMIGATIS (Stargard Szczeciński)

Teatr powstał we wrześniu 2011 roku. Aktualnie w jego skład wchodzi 8 dziewczyn w wieku 13-19 lat. Nasza nazwa to neologizm utworzony z pierwszych liter imion dziewczyn zakładających grupę. Realizujemy spektakle zarówno dla dzieci, jak i dorosłej publiczności.

Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu: „Nienawiść” Reżyseria: Tatiana Malinowska – Tyszkiewicz Premiera: 8 lutego 2014r. Opis spektaklu:Unknown

A mnie nikt nie kocha. Nikomu nie jestem potrzebna. Więc umrę. Czy ludzie powszechnie znienawidzeni, sami nienawidzą? Może są po prostu źli? Czy robią to z własnej winy? To jak przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – nienawiść wczoraj, dziś i jutro. Problemy świata, o których niechętnie się rozmawia. Skrzywdzone dziecko, dziewczyna, która krzywdzi, kobieta kochająca tyrana…

 EMIGATIS (Stargard Szczeciński)

Das Theater entstand im September 2011. Momentan besteht es aus 8 Mädchen im Alter zwischen 13 und 19 Jahren. Unser Name ist eine Wortneuschöpfung, die sich aus den ersten Buchstaben der Mädchen zusammenstellt. Wir spielen für Kinder und Erwachsene.

Festivalaufführung: „Hass” Regie: Tatiana Malinowska –Tyszkiewicz Premiere: 08.02.2014 Bescheibung der Aufführung: „Niemand liebt mich. Niemand braucht mich. Also sterbe ich.”

Ob Menschen, die allgemein gehasst werden selbst hassen? Vielleicht sind diese Menschen einfach schlechte Menschen? Oder sind selbst schuld dran? In der Vergangenheit, im Jetzt und in der Zukunft – Hass gestern, heute und morgen. Probleme der Welt, über die man ungerne spricht. Ein verletztes Kind, ein Mädchen, die andere verlertzt, eine Frau die einen Tyranen liebt...

 

YOLO II (Emden)

Z kilku grup teatralnych z Fryzji Wschodniej powstało YOLO. Eksperymenty teatralne rodzą się ad hoc.

Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu: No(n)sense O spektaklu:

W kombinacji z muzyką powstają improwizacje, a z nich nioczekiwane zdarzenia…

 

YOLO II (Emden)

Aus mehreren Theatergruppen aus Ostfriesland enstand YOLO. Theaterexperimente aus dem Moment geboren. Festivalaufführung: No(n)sense Bescheibung der Aufführung: In Kombination mit Musik enstehen Improvisationen mit + ohne Sinn.  

Teatr Brama  /grupa młodsza/ (Goleniów)

Założycielem Bramy jest Daniel Jacewicz, siedziba teatru znajduje się w Goleniowie, gdzie zrealizowanych zostało wiele spektakli i projektów artystycznych. Brama skupia dużą ilość niespokojnych i twórczych młodych ludzi, którzy swoją odmiennością nie mogą wpisać się do końca w ramy archetypów małego miasteczka. Brama większość czasu w roku spędza na teatralnych podróżach po Polsce i całym świecie. W działaniach Teatru brały udział tysiące osób zaangażowanych w rozwój teatru alternatywnego w kraju, promocji teatru, działań teatralnych i edukacji artystycznej społeczności lokalnej.

DSC03347-kopia DSC03615-kopia Tytuł spektaklu prezentowanego na Festiwalu: „Poczekalnia” Reżyseria: Daniel Jacewicz Premiera: marzec 2014 Opis spektaklu:

Spektakl jest refleksją nad dzisiejszym pokoleniem młodzieży. Słowo „poczekalnia”, poza określeniem miejsca w jakim się spotykają się młodzi ludzie czekający na pociąg, staje się również symbolem wielu innych znaczeń. O tym głównie grupa dyskutowała próbując krytycznie spojrzeć na siebie i otaczającą rzeczywistość za którą czuje się odpowiedzialna. Poczekalnia zatem staje się metaforą okresu życia nastolatków, którzy są tuż przed decyzją o swoją przyszłość. Są w „poczekalni do dorosłości”. Nie do końca wiadomo czy to czekanie jest skazane na czynność bierną. Czy jest szansa na postawę kreatywną, tworzącą osobowość i charakter młodego człowieka.

Foto Poczekalnia

 Teatr Brama

Der Gründer des Theaters ist Daniel Jacewicz, der Sitz befindet sich in Goleniów, wo viele Aufführungen und künstlerische Projekte erarbeitet und gezeigt werden.  Das Teatr Brama konzentriert sich in ihrer Arbeit auf die unbändingen Seelen, die kreativen Köpfe, die jungen Leute, die sich nicht in Stereotypen einer Kleinstatt wiederfinden. Tausende Menschen hatten die Möglichkeit an der Entwicklung der polnischen Alternative, an der Verbreitung des Theaters, an theatralem Schaffen und künstlerischer Bildung teilzuhaben.

Festivalaufführung: „Wartesaal” Regie: Daniel Jacewicz Premiere: März 2014 Über die Aufführung:

Die Aufführung spiegelt die Gedanken der heutigen Jugendgeneration wieder. „Poczekalnia” ist nicht nur der Bahnhof, wo sich die Jugendlichen treffen, um auf den Zug zu warten, sondern wird zum Symbol mit vielen anderen Bedeutungen. Der Wartesaal bedeutet Verantwortung gegenüber der eigenen Zukunft, den eigenen Entscheidungen der Jugendlichen in bezug auf Arbeit, Identität, Sichtweisen... Die Jugendlichen befinden sich im „Wartesaal des Erwachsenwerdens“. Bis zum Ende wird nicht klar, ob das Warten eine passive Tätigkeit ist. Oder ob das Warten eine Möglichkeit ist die kreative Haltung, die die Persönlichkeit und den Charakter eines jungen Menschen zu prägen. 

Dodaj komentarz