JURY oraz PROWADZĄCY WARSZTATY 2014r.

WOJCIECH WYSOCKI

Wysocki WojciechPolski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny. Urodził się 16 stycznia 1953 roku w Szczecinie. W 1976 roku ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Na trzecim roku studiów zagrał w telefilmie Gerarda Zalewskiego „Dom moich synów” u boku Marka Walczewskiego i Beaty Tyszkiewicz, który został doceniony na przeglądzie filmów telewizyjnych w Cannes. Po gościnnym udziale w serialu kryminalnym „07 zgłoś się”, zadebiutował na dużym ekranie rolą czarnego charakteru w melodramacie Jana Batorego „Con amore”. Sławę zdobył, jako kapitan Wiesnicyn w ekranizacji powieści Stefana Żeromskiego „Wierna rzeka”.

Występował w teatrach warszawskich: m.in. Współczesnym, Dramatycznym, Muzycznym „Roma”, Komedia, Rozmaitości, Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Rampa na Targówku, Opera Nova w Bydgoszczy, Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku i Teatrze Piosenki we Wrocławiu. Jest znany z seriali „Na Wspólnej”, „Ranczo” i „Klan”, a także z filmów „Wierna rzeka” czy „Życie wewnętrzne”.

Polnischer Theater-, Film- und Fernsehschauspieler. Geboren am 16.01.1953. 1976 beendete er die Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza in Warschau. Schon in frühen Jahren seiner Karriere spielte er in bekannten polnischen Filmen und hat bisher an verschiedenen polnischen Theaterhäusern gearbeitet.

  MANUELA MORLOK 

Pedagog teatru z Niemiec. Mieszka w Berlinie. Studiowała na Universität Hildesheim Kulturwissenschaften oraz Ästhetische Praxis. Podczas swoich studiów była asystentką przy Landestheater Tübingen i  Staatstheater Stuttgart w dziale teatru dziecięcego i młodzieżowego. Po studiach pracowała przy Oper Hannover i przy Theaterpädagogisches Zentrum w Stralsund. Manuela Morlok pracuje jako wolny pedagog teatru i mediów. Realizuje także projekty filmowe i teatralne z młodzieżą i zdziećmi.

Jahrgang 1972, lebt in Berlin. Sie hat an der Universität Hildesheim Kulturwissenschaften und Ästhetische Praxis studiert. Während des Studiums assistierte sie u.a. am Landestheater Tübingen und dem Staatstheater Stuttgart im Bereich Kinder- und Jugendtheater. Nach ihrem Abschluß arbeitete sie zunächst an der Oper Hannover und dann am Theaterpädagogischen Zentrum in Stralsund. Manuela Morlok ist freiberuflich als Theater- und Medienpädagogin tätig und leitet Video- und Theaterprojekte mit Kindern und Jugendlichen.

                                          PRZEMYSŁAW WALICH

przemyslaw.walich_bigAbsolwent Wydziału Aktorskiego Państowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Na III roku studiów debiutował w Teatrze Polskim w Bydgoszczy rolą Wacława w "Zemście" Aleksandra Fredry w reżyserii Józefa Fryżlewicza. Ponadto grał, między innymi, w warszawskich teatrach: Teatrze Adekwatnym, Teatr Komedia, Teatrze na Woli, Teatrze Muzycznym "Roma".

Obecnie można go zobaczyć w przedstawieniach: "Pan Tadeusz", reż. Irena Jun, premiera - maj 2012: Major Płut, Rada; "Mały rodzinny interes", reż. Anna Augustynowicz, premiera - luty 2012: Roy Ruston; "Makbet", reż. Marcin Liber, premiera - wrzesień 2011: Angus; "Judyta", reż. Klemm, prapremiera - styczen 2011

* "Białe baloniki", reż. Piotr Ratajczak, premiera - lipiec 2010: Pies, który nie ma ogona; Drapacz Chmur.

Absolvent der Państowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna und Teatralna in Łódź. Hat in sehr vielen Theatern gespielt und ist auch momentan vor allem auf Warschaus Bühnen zu sehen.

 

PAWEŁ NICZEWSKI 

127)x-192x128Absolwent Wydziału Aktorskiego we Wrocławiu – filii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (1992). Przez dwa sezony grał w Teatrze Miejskim w Gdyni. W Teatrze Współczesnym w Szczecinie jego pierwszą główną rolą był Romeo w przedstawieniu "Romeo i Julia" Williama Shakespeare'a w reż. Anny Augustynowicz (1995). Reżyseruje w Teatrze Krypta i w Piwnicy przy Krypcie. W sezonie 2002/2003 był  szefem artystycznym Piwnicy przy Krypcie. Obecnie można go zobaczyć w przedstawieniach:" Piotruś Pan", reż. Ewelina Marciniak, premiera: marzec 2014: Loczek, „Pan Tadeusz", reż. Irena Jun, premiera - maj 2012: Hrabia, "Mały rodzinny interes", reż. Anna Augustynowicz, premiera - luty 2012: Jack McCracken, "Cięte historie", reż. Bartosz Zaczykiewicz, prapremiera - styczeń 2011: Pawian, "Życie / instrukcja obsługi", reż. Mateusz Przyłęcki, premiera -  listopad 2008, "Zemsta", reż. Anna Augustynowicz, premiera - kwiecień 2008: Wacław, "Dzień świra", reż. Piotr Ratajczak, premiera - czerwiec 2007: Pedał, Rączka, Kretyn, Psychiatra z Bródką, Psychiatra z Wąsem, Syn.

NAGRODY: Bursztynowy Pierścień 2006, szczecińska nagroda teatralna: - nagroda jury za "wybitne walory ról głównych i epizodów w Teatrze Współczesnym, Teatrze Krypta i Piwnicy przy Krypcie, konsekwencję artystycznego rozwoju, reżyserię i pomysłowość". Bursztynowy Pierścień 2004: razem z Arkadiuszem Buszko i Konradem Pawickim otrzymał nagrodę za spektakl "Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej wersji)" - wspólnie wyreżyserowany i grany w Piwnicy przy Krypcie. Nagroda Orfeusza przyznawana przez dziennikarzy "Gazety Wyborczej"  na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym "Malta" w Poznaniu (2004): za spektakl "Tlen" wyreżyserowany przez niego w Piwnicy przy Krypcie.

Absolvent des Breslauer Schauspielstudiums der Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna in Kraków (1992). Trat vor allem in Gdynia und Stettin auf. 2002 und 2003 war er künstlerischer Leiter der Pwnica przy Krypcie. Aktuell spielt er in vielen verschiednen Theaterproduktionen und hat auch viele wichtige Preise in der Kategorie Schauspiel erhalten.

WARSZTATY IV FESTIWALU TEK

WARSZTATY ALEXSANDRY MAHNKE

zdjecie Alexandra MahnkeAlexandra Mahnke Pochodzi z Stuttgartu w Niemczech. W 2001r. zdobyła dyplom studiów Bühnentanz (taniec na scenie) na uniwersytecie Folkwang - Hochschule w Essen. Od 2001 do 2005 r. studiowała germanistykę i filozofię na Universität Duisburg-Essen. Od 2005 do 2006r. działała w Brazylii. Posiada wszechstronne wykształcenie w sztuce i sportach walki: aikido, karate, tai-ch, kickboksing. Od 2006r. pracuje jako niezależna artystka.

Warsztat taniec na scenie - Odkrywamy i uczymy się sposobu tworzenia własnej choreografii. Alexandra pokazuje co jak można  opowiadać historie na scenie bez używania słów oraz jak powstają relacje na scenie za pomocą ruchu.  W zależności od doświadczenia tancerzy Alexandra dostosuje intensywność warsztatu. Poszukamy własnych możliwości i granic. Doświadczenie nie jest wymogiem uczestnictwa w warsztacie, wymogiem są dobre chęci 😉

Werkstatt Bühnentanz

Alexandra Mahnke

Geboren in Stuttgart. 2001 Diplom in Bühnentanz an der Folkwang-Hochschule in Essen. 2001 – 2005 Studium der Germanistik und Philosophie an der Universität Duisburg-Essen, Standort Essen. 2005 – 2006 Aufenthalt in Brasilien. Kampfkunst- und Kampfsportausbildung in Aikido, Karate, Qigong, Tai-Chi Chuan und Kickboxen. Seit 2006 freiberuflich tätig.

Werkstatt Bühnentanz - Es werden Bausteine zur Entwicklung eigener Choreografien erprobt und erlernt. Alexandra zeigt was man alles ohne Stimme erzählen kann. Wie können Beziehungen auf Bühne mit Bewegung entstehen?

WARSZTATY TAŃCA AFRYKAŃSKIEGO

WIOLI WOJCIECHOWSKIEJ

vioWioletta Wojciechowska tańcem afrykańskim zajmuje się od 1997 roku. Jest również psychologiem pracującym z młodzieżą i dziećmi. Podczas wielu podróży do Afryki Zachodniej pracowała z najlepszymi baletami oraz solistami Mali, Gwinei, Gambii i Senegalu. W 2004 uczyła się od solistów baletu narodowego Senegalu w Dakarze. Współpracowała ściśle z Ballet National du Mali oraz Ballet District de Bamako ( 2004-2007). Podczas rocznej podróży po Afryce (2007) odbyła staż w Conakry z Les Ballets Africains, narodowym baletem Gwinei, znanym na całym świecie. Od 2008 do  2009 roku pracowała w Gwinei z Baletem Surakhata, z którego wywodzą się najlepsi tancerze zachodnioafrykańscy. W latach 2010, 2011, 2012 odbyła 4 podróże do Conakry w Gwinei, gdzie pracowała nad solową formą ekspresji z solistami najlepszych grup afrykańskich na świecie. W sezonie 2012/2013 w Gambii i w Senegalu zapoznała się z nową techniką tańca- sabarem, który stał się jej pasją.

Prowadzi od 11 lat regularne warsztaty w Warszawie (zajęcia cykliczne i jednorazowe) oraz w całej Polsce (warsztaty dla Polskiego Teatru Tańca podczas Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu, dla Dojrzewalni Róż w ramach festiwalu Progressteron, dla National Geographic i inne). Prowadzi także zajęcia za granicą m.in. dla Dubai Summer Surprise w Dubaju (VI-IX 2006), dla Stowarzyszenia DEFI oraz Fayasso w Orleans (Francja), dla Stowarzyszenia Sitadans w Malmo (Szwecja). Organizuje także wyjazdy taneczne do Afryki (Gwinea, Gambia).

Współpracowała z najlepszymi muzykami polskiej sceny takimi jak: Tomasz Stańko, Natu (Natalia Przybysz), Envee.

Współpracowała z zespołami Heban, Djembe Jet, Ritmodelia, Wa-Da-Da, Citybumbum, Afrique Nouali, Foliba oraz ze stowarzyszeniami działającymi na rzecz Afryki: Solidarni z Afryką, Moja Afryka. Obecnie tancerka zespołu Konoba oraz Strefy Rytmu  - West African Project.

Werkstatt afrikanischer Tanz 

Wiola Wojciechowska

Wiola Wojciechowska beschäftigt sich mit afrikanischem Tanz seit 1997. Sie ist auch gleichzeitig Kinder- und Jugendpsychologin. Auf ihren vielen Reisen nach Afrika arbeitete sie mit Solisten und den besten Balletensembles aus Mali, Guinea, Gambia und Senegal.  Sie arbeitete mit dem Ballet National du Mali, dem Ballet District de Bamako (2004-2007) und dem Les Ballets Africains aus Conakry, das auf der ganzen Welt bekannt ist. Seit 2012/2013 lernte sie eine neue Technik kennen, mit der sie heute Werkstätten leitet: den Sabar Tanz.

Wiola Wojciechowska leitet seit 11 Jahren Werkstätten in Warszawa und für viele bekannte Theater in Polen, sowie Festivals in Dubai, Frankreich und der Schweiz. Sie arbeitete mit den besten Musikern und Tanzensembles Polens zusammen. Zudem organisiert sie Fahrten nach Guinea und Gambia.

WARSZTATY AKTORSKIE

ARKADIUSZA BUSZKO

726220.3Absolwent Wydziału Aktorskiego we Wrocławiu – filii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (1990). W  Teatrze Współczesnym pracuje od 1990 roku, zadebiutował tu rolą Girgesza w "Sodomie" Juliana Stryjkowskiego. Gra również z spektaklach, między innymi, Teatr Kana, Teatru Krypta, Piwnicy przy Krypcie; prowadzi warsztaty teatralne; jest członkiem komisji artystycznej Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" w Szczecinie. Zajmuje się choreografią, prowadził również własny teatr pantomimy.

NAGRODY: 49. Kaliskie Spotkania Teatralne - Festiwal Sztuki Aktorskiej (2009): nagroda aktorska za rolę Aberta w spektaklu "Rowerzyści" w reż. Anny Augustynowicz, 44 Przegląd Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" w Szczecinie (2009): twórcy spektaklu "ID" (reż. Marci Liber) zdobyli Nagrodę Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego "za twórcze posłużenie się współczesnymi kodami kulturowymi", Ogólnopolski Konkurs na Inscenizację Utworów Stanisława Wyspiańskiego (2007): pierwsza nagroda za rolę męską -  Czepiec w "Weselu" w reżyserii Anny Augustynowicz, Bursztynowy Pierścień 2004, szczecińska nagroda teatralna: wazem z Pawłem Niczewskim i Konradem Pawickim otrzymał nagrodę za spektakl "Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej wersji)" - wspólnie wyreżyserowany i grany w Piwnicy przy Krypcie, XXXVI Ogólnopolski Przegląd Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" (2001): za reżyserię spektaklu "Dziejba leśna" w Teatrze Krypta.

DLOSZOko recenzenta w roku 2000 za wieloletnią pracę reżysera ruchu scenicznego, a także reżyserię "Dziejby leśnej" (Teatr Krypta), Bursztynowy Pierścień 2000: – za reżyserię spektaklu "Dziejba leśna" w Teatrze Krypta (przedstawienie sezonu), Nagroda Artystyczna Miasta Szczecina (2000), Bursztynowy Pierścień 1999: nagroda aktorska za rolę Pinokia.

W "Subiektywnym spisie aktorów teatralnych" Jacka Sieradzkiego w tygodniku "Polityka", w 2009 roku znalazł się wśród kilku polskich aktorów w kategorii "Mistrzostwo".

Werkstatt Schauspiel 

Arkadiusz Buszko

Absolvent des Breslauer Schauspielstudiums der Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna in Kraków (1990). Schauspieler vieler Facetten. Regisseur und Theaterkünstler mit vielen Preisen ausgezeichnet.

WARSZTATY EKSPRESJI SCENICZEJ

DANIELA JACEWICZA

Metoda pracy ukształtowała się podczas kilkunastoletniego doświadczenia w prowadzeniu warsztatów i pracy z aktorem. Opiera się ona na szukaniu własnego, szczerego i autentycznego wyrazu przez łączenie znaku plastycznego, aktorstwa fizycznego i dramatycznego, rytmu i muzyczności. Metoda opiera się na budowaniu świadomości i relacji z drugim człowiekiem. Zaletą warsztatów, dzięki intensywnej metodzie, jest zaangażowanie uczestników. Warsztaty uruchamiają i otwierają grupę. Ich celem jest integracja grupy, budowanie zaufania i więzi, wyrażanie emocji i ekspresji ciała poprzez ćwiczenia ruchowe, głosowe i improwizacje oraz stworzenie klimatu zachęcającego do działań artystycznych. Istotne jest odkrywanie wspólnie z uczestnikami wrodzonych umiejętności własnego ciała w zakresie ruchu, śpiewu i słowa. Wieloletnie doświadczenie Daniela Jacewicza skupione jest na wyzwoleniu z konwencjonalnych ram percepcji. Wyzbyciu się sztucznych reguł gry na scenie. Scenariusz działań warsztatowych dostosowany jest do możliwości uczestników, może on ewoluować w miarę jak zmienia się grupa, jej nastawienie i rytm pracy. Rodzące się inicjatywy i pomysły także wpływają na styl warsztatów. Metoda pracy wykorzystywanej na warsztatach polega na wzajemnej inspiracji, przekraczaniu barier i blokad emocjonalnych, neutralizowaniu zahamowania, poszukiwaniu w sobie prawdziwych emocji.

W programie warsztatów znajdują się między innymi: trening impostacyjny, praca wokalnaćwiczenia uświadamiające ciało jako narzędzie wypowiedzi artystycznej na scenie (uwrażliwianie na blokady i napięcie w ciele i na to, że ciało wyraża stany, uczucia i myśli człowieka), praca na scenie (opracowywanie aktorskich scen), elementarne zadania aktorskie, ćwiczenia na budowanie wyobraźni scenicznej, ćwiczenia wyjaśniające impuls i reakcję w działaniu aktora.

UWAGA: Na warsztatach obowiązuje strój sportowy. Warsztaty ze względu na swój charakter są wymagające dla uczestników. (http://www.teatrbrama.org/polski/warsztaty/)

Daniel Jacewicz Aktor, reżyser, założyciel Teatru Brama. Autor wielu spektakli teatru szczerego i poszukującego, nagradzanych na ważnych festiwalach w Polsce i Europie. Twórca wielu projektów artystycznych. Prowadzi warsztaty treningu aktorskiego. Pomysłodawca Akademii Teatru Alternatywnego i główny realizator Goleniowskich Spotkań Teatralnych BRAMAT. Absolwent Studium Instruktorskiego przy Narodowym Centrum Kultury. Autor kilkudziesięciu premier teatralnych. Od 2006 roku stale współpracuje ze szczecińskim Teatrem Kana, Ośrodkiem Poszukiwań Twórczych w Strzelewie, Stowarzyszeniem Chorea oraz Teatrem Stella Polaris z Norwegii. Inicjator stałego partnerstwa międzynarodowego z ośrodkami artystycznymi w Niemczech. Od 2005 roku prezes Stowarzyszenia Edukacyjno-Społeczno-Kulturalnego Teatr Brama.

Werkstatt Bühnenausdruck

Daniel Jacewicz

Die Arbeitsweise entspringt der Idee des Physical Theatre. Es wird mit Körper, Rhytmus und Plastik gearbeitet. Die Ziele sind Aufbau von Zusammenhalt, Vertrauen und Nähe in der Gruppe. Zudem lernt man Gefühle auszudrücken, mit seinem Körper sich auszudrücken, mit Stimme und Improvisation sich künstlerisch auszudrücken. Wichtig ist das Entdecken der natürlichen Fähigkeiten im Bereich Stimme, Körper und Auffassungsgabe, um künstliche Spielregeln auf Bühne zu vermeiden. Die Methode besteht aus gegenseitigem Inspirieren, Überwinden der emotionalen Barrieren und das Suchen echter Gefühle. Das Werkstattprogramm besteht u.a. aus: Gesangstraining, Körper als künstlerisches Ausdruckswerkzeug (überwinden körperlicher Blockaden und hemmender Gedanken), Bühnenarbeit, Schauspiel, Bühnenphantasie und Impulsarbeit.

Bitte zur Werkstatt in Sportkleidung erscheinen. (http://www.teatrbrama.org/polski/warsztaty/)

Zur Person: Schauspieler, Regisseur, Gründer des Teatr Brama. Autor vieler Stücke des populären und alternativen Theaters, die auf wichtigen Festivals in Polen und Europa preise erhalten haben. Künstlerische Leitung des Festivals Bramat und Ideengeber vieler Initiativen der Region Goleniów. Absolvent des Instruktoren Studiums am Narodowy Centrum Kultury. 

 

 

Dotychczas w naszym jury zasiadali uznani i cenieni artyści, jak:
  • Joanna Szczepkowska
  • Wojciech Wysocki
  • Arkadiusz Buszko
  • Andrzej Pieczyński
  • Robert Kanaan.

Organizatorzy zapraszają do Festiwalowego jury cenionych artystów odznaczających się ogromnym doświadczeniem szeroko pojmowanego teatru. Zawsze są to praktycy, którzy od lat obcują i uprawiają sztukę zawodowo. Są swoistą „skarbnicą wiedzy” dla młodych zespołów teatralnych prezentujących się podczas Festiwalu. Amatorskie grupy występujące przed jury będę miały niepowtarzalną okazję porozmawiać na temat swojej prestacji uzyskać cenne wskazówki, uwagi, rady. Oczywiście wszystko to w atmosferze pełnej wzajemnych sympatii i uznania.

Bisher fanden sich in unserer Jury folgende anerkannte und gewertschätzte Künstler wieder:
  • Joanna Szczepkowska
  • Wojciech Wysocki
  • Arkadiusz Buszko
  • Andrzej Pieczyński
  • Robert Kanaan.

Die Veranstalter laden in die Festivaljury erfahrene Künstler aus der weitgefächer Disziplin Theater ein. Sie alle sind Fachleute der Praxis, die beruflich sich mit Kunst beschäftigen. Die Jury ist der Erfahrungs- und Wissensschatz für junge Theatergruppen während des Festivals. Die Amateurtheatergruppen werden die einzigartige Möglichkeit haben sich bei den Profis Kommentare und konstruktive Anweisungen für ihr weiteres künstlerisches Schaffen einzuholen; selbstverständlich alles in gegenseitiger Freundschaft und Achtung.

Dodaj komentarz