Jury i prowadzący warsztaty
[Jury und Werkstattleiter]

JURY FESTIWALU / FESTIVALJURY

Wojciech Wysocki

Wojciech Wysocki

Wojciech Wysocki

Polski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny. Urodził się 16 stycznia 1953 roku w Szczecinie. W 1976 roku ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Na trzecim roku studiów zagrał w telefilmie Gerarda Zalewskiego „Dom moich synów” u boku Marka Walczewskiego i Beaty Tyszkiewicz, który został doceniony na przeglądzie filmów telewizyjnych w Cannes. Po gościnnym udziale w serialu kryminalnym „07 zgłoś się”, zadebiutował na dużym ekranie rolą czarnego charakteru w melodramacie Jana Batorego „Con amore”. Sławę zdobył, jako kapitan Wiesnicyn w ekranizacji powieści Stefana Żeromskiego „Wierna rzeka”.

Polnischer Theater-, Film- und Fernsehschauspieler. Geboren am 16.01.1953. 1976 beendete er die Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza in Warschau. Schon in frühen Jahren seiner Karriere spielte er in bekannten polnischen Filmen und hat bisher an verschiedenen polnischen Theaterhäusern gearbeitet.

Maciej Litkowski 

maciejAbsolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (2009). Od sezonu artystycznego 2009/10 aktor Teatr Współczesnego w Szczecinie. Na scenie Teatru Współczesnego po raz pierwszy pojawił się w dyplomowym spektaklu IV roku kierunku aktorskiego PWST w Krakowie, w reż. Anny Augustynowicz - "Zatopiona katedra".  Zadebiutował  w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie w 2009 roku w spektaklu "Supernova. Rekonstrukcja" w reżyserii Marcina Wierzchowskiego. Nagrody: Bursztynowy Pierścień 2012 r.- Srebrna Ostroga dla najbardziej obiecującego młodego aktora zachodniopomorskich scen

Abgänger der Theaterhochschule in Krakau (2009). Von der Saison 2009/2010 an Schauspieler im Zeitgenössischem Theater in Stettin. Er debütierte 2009 im Teatr Łaźnia Nowa in Krakau in dem Stück "Supernova. Rekonstrukcja" unter der Regie von Marcin Wierzchowski. Preise: Bursztynowy Pierścień 2012 r.: Preis für den vielversprechendsten Schauspieler der jungen Generation. 

Marcin Korneluk

10269683_645537148828236_968967649_o
Reżyser, scenarzysta. Dwukrotny finalista
prestiżowego konkursu scenariuszowego o nagrodę konkursu Hartley Merrill. Od dzisiaj (21.06.2016) szczęśliwy absolwent Akademii Sztuki w Szczecinie (Wydział Malarstwa i Nowych Mediów).
 
Regisseur, Drehbuchautor. Zweimaliger Finalist des renommierten Hartley Merrill Drehbuchpreises. Ab heute (21.06.2016) Absolvent der Kunstakademie in Stettin (Malerei und Neue Medien).

Marcus Joos

juryMarkus Joos pracuje dla dużego stowarzyszenia diakonijnego. Od 1996 roku angażuje się także na rzecz teatru amatorskiego „Die Koralle" [„Koral"] w Bruchsal, w Niemczech. Pełni tam funkcję aktora i reżysera, jako członek zarządu teatru odpowiedzialny jest także za PR oraz sprawy artystyczne. Od 2007 roku zasiada w radzie przy Landowym Związku Teatrów Amatorskich w Badenii-Wirtembergii [Landesverband Amateurtheater Baden-Würtemberg e.V.] jako doradca ds. artystycznych. Oprócz tego doradzał on od 2008 do 2013 roku Landowemu Związkowi przy tworzeniu programów doskonalenia zawodowego w dziedzinie pedagogiki teatru. Od 2013 roku jest członkiem zarządu Związku i pełni tam funkcję Wiceprezesa i Członka Zarządu odpowiedzialnego za sprawy artystyczne. Od swoich studiów zaangażowany jest w zgłębianie i rozwój pedagogiki teatru i pedagogiki zabawy. Był wielokrotnie zapraszany do jury konkursów, m.in. na festiwalach amarena, LAMATHEA i słynnych Theatertage am See.

Marcus Joos arbeitet für einen großen Diakonieverband. Seit 1996 engagiert er sich bei der Amateurtheaterbühne „Die Koralle“, Bruchsal. Dort ist er Schauspieler und Regisseur, aber auch als aktives Mitglied im Vorstand verantwortlich für die Öffentlichkeitsarbeit und als Künstlerischer Leiter tätig. Seit 2007 ist er im Landesverband im Künstlerischen Beirat. Zudem engagiert er sich von 2008 bis 2013 als Beisitzer für Theaterpädagogik und Schulung im Präsidium u.a. in beratender Funktion für das Fortbildungsprogramm. Seit 2013 verantwortet er im Landesverband Amateurtheater Baden-Württemberg e.V. dieses Programm als Künstlerischer Leiter und Vizepräsident. Bereits während seines Studiums legte er einen Schwerpunkt auf die Spiel- und Theaterpädagogik. Darüber hinaus wirkt er in verschiedenen Jurys auf Festivals oder bei Theaterpreisen mit (u.a. beim amarena, LAMATHEA und den Theatertage am See). 

 Opis warsztatów oraz Prowadzących

WARSZTATY EKSPRESJI SCENICZNEJ 

Daniel Jacewicz

Daniel Jacewicz

Metoda pracy ukształtowała się podczas kilkunastoletniego doświadczenia w prowadzeniu warsztatów i pracy z aktorem. Opiera się ona na szukaniu własnego, szczerego i autentycznego wyrazu przez łączenie znaku plastycznego, aktorstwa fizycznego i dramatycznego, rytmu i muzyczności. Metoda opiera się na budowaniu świadomości i relacji z drugim człowiekiem. Zaletą warsztatów, dzięki intensywnej metodzie, jest zaangażowanie uczestników. Warsztaty uruchamiają i otwierają grupę. Ich celem jest integracja grupy, budowanie zaufania i więzi, wyrażanie emocji i ekspresji ciała poprzez ćwiczenia ruchowe, głosowe i improwizacje oraz stworzenie klimatu zachęcającego do działań artystycznych. Istotne jest odkrywanie wspólnie z uczestnikami wrodzonych umiejętności własnego ciała w zakresie ruchu, śpiewu i słowa. Wieloletnie doświadczenie Daniela Jacewicza skupione jest na wyzwoleniu z konwencjonalnych ram percepcji. Wyzbyciu się sztucznych reguł gry na scenie. Scenariusz działań warsztatowych dostosowany jest do możliwości uczestników, może on ewoluować w miarę jak zmienia się grupa, jej nastawienie i rytm pracy. Rodzące się inicjatywy i pomysły także wpływają na styl warsztatów. Metoda pracy wykorzystywanej na warsztatach polega na wzajemnej inspiracji, przekraczaniu barier i blokad emocjonalnych, neutralizowaniu zahamowania, poszukiwaniu w sobie prawdziwych emocji.

W programie warsztatów znajdują się między innymi: trening impostacyjny, praca wokalna, ćwiczenia uświadamiające ciało jako tek221narzędzie wypowiedzi artystycznej na scenie (uwrażliwianie na blokady i napięcie w ciele i na to, że ciało wyraża stany, uczucia i myśli człowieka), praca na scenie (opracowywanie aktorskich scen), elementarne zadania aktorskie, ćwiczenia na budowanie wyobraźni scenicznej, ćwiczenia wyjaśniające impuls i reakcję w działaniu aktora.

UWAGA: Na warsztatach obowiązuje strój sportowy. Warsztaty ze względu na swój charakter są wymagające dla uczestników. (http://www.teatrbrama.org/polski/warsztaty/)

tek141Daniel Jacewicz Aktor, reżyser, założyciel Teatru Brama. Autor wielu spektakli teatru szczerego i poszukującego, nagradzanych na ważnych festiwalach w Polsce i Europie. Twórca wielu projektów artystycznych. Prowadzi warsztaty treningu aktorskiego. Pomysłodawca Akademii Teatru Alternatywnego i główny realizator Goleniowskich Spotkań Teatralnych BRAMAT. Absolwent Studium Instruktorskiego przy Narodowym Centrum Kultury. Autor kilkudziesięciu premier teatralnych. Od 2006 roku stale współpracuje ze szczecińskim Teatrem Kana, Ośrodkiem Poszukiwań Twórczych w Strzelewie, Stowarzyszeniem Chorea oraz Teatrem Stella Polaris z Norwegii. Inicjator stałego partnerstwa międzynarodowego z ośrodkami artystycznymi w Niemczech. Od 2005 roku prezes Stowarzyszenia Edukacyjno-Społeczno-Kulturalnego Teatr Brama.

WERKSTATT BÜHNENAUSDRUCK

Daniel Jacewicz

Die Arbeitsweise entspringt der Idee des Physical Theatre. Es wird mit Körper, Rhytmus und Plastik gearbeitet. Die Ziele sind Aufbau von Zusammenhalt, Vertrauen und Nähe in der Gruppe. Zudem lernt man Gefühle auszudrücken, mit seinem Körper sich auszudrücken, mit Stimme und Improvisation sich künstlerisch auszudrücken. Wichtig ist das Entdecken der natürlichen Fähigkeiten im Bereich Stimme, Körper und Auffassungsgabe, um künstliche Spielregeln auf Bühne zu vermeiden. Die Methode besteht aus gegenseitigem Inspirieren, Überwinden der emotionalen Barrieren und das Suchen echter Gefühle. Das Werkstattprogramm besteht u.a. aus: Gesangstraining, Körper als künstlerisches Ausdruckswerkzeug (überwinden körperlicher Blockaden und hemmender Gedanken), Bühnenarbeit, Schauspiel, Bühnenphantasie und Impulsarbeit.

Bitte zur Werkstatt in Sportkleidung erscheinen. (http://www.teatrbrama.org/polski/warsztaty/)

Zur Person: Schauspieler, Regisseur, Gründer des Teatr Brama. Autor vieler Stücke des populären und alternativen Theaters, die auf wichtigen Festivals in Polen und Europa preise erhalten haben. Künstlerische Leitung des Festivals Bramat und Ideengeber vieler Initiativen der Region Goleniów. Absolvent des Instruktoren Studiums am Narodowy Centrum Kultury. 

   

Teatr Tańca 7

Katarzyna Baran 

Jednym z warsztatów jakie dla was przygotowaliśmy to warsztaty z Katarzyną Baran.

Jest ona założycielką i choreografką teatru Skin the Cat. Mówiąc zwięźle – aktorka, tancerka, choreograf, trener CrossFit. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L.Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Trenuje crossfit.

9Obecnie wciela się w rolę Nike w „Nocy listopadowej” w reżyserii Szymona Budzyka w Teatrze Odwróconym w Krakowie oraz tworzy ruch sceniczny w spektaklu „Przezroczyste zero” w reż. Pawła Buszewicza (Teatr Bynajmniej). Osoby, u których się uczyła i które miały największy wpływ na jej drogę artystyczną to m.in.: Jozef Frucek, Jacek Łumiński, Joseph Alter, Sebastian Zajkowski, Sylwia Hefczyńska – Lewandowska, Anna Piotrowska, Iwona Olszowska, Jan Peszek, Błażej Peszek, Jerzy Święch, Stanisława Trebunia-Staszel, Arye Bursztyn.

  Eine der Werkstätten, die wir für Euch vorbereitet haben, ist die Tanz-Werkstatt von Katarzyna Baran. Sie ist die Gründerin und die Choreografin des Skin the Cat Theaters, aber auch Schauspielerin, Tänzerin, Choreografin, CrossFit-Trainerin, Absolventin der Ludwik-Solski-Theaterhochschule in Krakau und der Tanztheater-Fakultät in Beuten.  

WARSZTATY Z IMPROWIZACJI SCENICZNEJ 

Grupa ,,Pod Pretekstem''

Grupa ta zaprasza was do swojej “kuchni”, aby pokazać Wam, jak wygląda improwizacja od zaplecza. Poznacie tajemne przepisy, f5które pozwolą Wam podjąć każde sceniczne (a także i życiowe) wyzwanie! Pokażą, jak ważny na scenie jest partner i jego zaufanie. Ich sekrety stoją przed Wami otworem – wystarczy że sami się otworzycie!

A jak członkowie ,,Pod Pretekstem'' mówią sami o sobie?

,,Grupa Impro „Pod Pretekstem” – jesteśmy najbardziej leniwymi artystami jakich znacie! Dlaczego? Bo nawet nie myślimy o tym, by przygotować się na występy! Nie piszemy tekstów, nie mamy określonej formy, a wszystko co pokazujemy na scenie wychodzi prosto z naszych głów, na poczekaniu! Właśnie tak działa improwizacja. Za nami wiele występów na różnych scenach Szczecina i innych miast. Myślicie, że są rzeczy których nie popodamy rady pokazać na scenie? Przyjdźcie i sprawdźcie, podejmiemy wyzwanie!''

Grupa powstała pod koniec 2012 roku z inicjatywy Agnieszki Górskiej i Agnieszki Stańczak. Ojcem założycielem jest Kabaret Czesuaf, który podczas warsztatów w ramach VI SZPAKa zaszczepił w nich miłość do impro!

 

Die Gruppe lädt in ihre „Küche“ ein, um euch zu zeigen, wie Improvisation hinter den Kulissen abläuft. Ihr lernt geheime Rezepte kennen, welche euch erlauben mit jeder Situation auf der Bühne umzugehen (und im Leben). Sie zeigen euch, wie wichtig Bühnenpartner und deren Vertrauen ist. Ihre Geheimnisse stehen vor euch – ihr müsst euch ihnen nur öffnen.

Und was sagt die Gruppe „Pod Pretekstem“ („Unter Vorwand“) selber über sich?

Die Improvisationsgruppe „Pod Pretekstem“ – wir sind die faulsten Künstler die ihr kennt! Warum? Denn wir denken nicht einmal daran, uns auf Auftritte vorzubereiten. Wir schreiben keine Texte, wir haben keine skizzierten Vorgaben, alles was wir auf der Bühne zeigen kommt direkt aus unserem Kopf, aus der Lamäng! Und genau so funktioniert Improvisation. Hinter uns haben wir viele Auftritte auf den Bühnen Stettins und anderer Städte. Denkt ihr, dass es Dinge gibt, die wir nicht in der Lage sind auf der Bühne zu zeigen? Kommt und überzeugt euch, wir nehmen die Herausforderung an.

Die Gruppe entstand Ende 2012 durch die Initiative von Agnieszka Górska und Agnieszka Stańczak.

Ihr könnt euch während des organisatorischen Treffens für unseren Workshop eintragen.

WARSZTATY ŚPIEWU nini2

Nini Julia Bang

Nini jest niezależną wykonawczynią, piosenkarką, mieszkającą w Kopenhadze, Dania. Jest aktorką Teatru ZAR od 2006 roku,  występuje we wszystkich częściach Tryptyku Teatru ZAR, gdzie została ona kluczową rolę, która tworzy ostatnie dwie części, "Cesarskie cięcie. nini2Próby o samobójstwie ". i "Anhelli. Dzwonienie.''. Nini posiada dyplom z klasycznego śpiewu z kościoła Szkoły Muzycznej w Danii.  Współpracuje z zespołami z różnych gatunków muzycznych i często prowadzi warsztaty "Voice Tale".   Jest wykonawcą solowym  "Hamlet Private" w reżyserii Martina Marti. Ponadto jest ona wykonawcą, DEVISER muzyki i wokalistką w spektaklu "Światła" w reżyserii Samantha Shay dla amerykańskiej firmy teatralnej. Jej głębokie zainteresowanie ludzkim głosem doprowadziła ją aż do Indii, Tuwy, Islandii, Korsyki i Gruzji. 

  ................................................................................................................................................................................................

Spektakle ogląda Jury, które przynaje nagrodę jednemu zespołowi teatralnemu. W jury zasiadaja praktycy: aktorzy, pedagodzy teatralni, osoby zwiazane z teatrem i telewizją. Swoją nagrodę przyznaje także publiczność w drodze głosowania.    

Dodaj komentarz